Серед розмаїття сучасних інноваційних технологій, що запроваджуються у
закладах позашкільної освіти, існують такі, які перебувають у декількох
площинах сприйняття. Однією з них є – «Шоу-музей», де без наукоємного та
високотехнологічного потенціалу створюється ефект занурення у запропоновану
дійсність.
Кожна нова галузь знань, особливо якщо вона має
прикладний характер, потребує розробки теоретичного підґрунтя. Не винятком є і
технологія Шоу-музею в позашкільних навчальних закладах. Якщо розглядати
запропоновану технологію не лише як нову течію в дозвіллєзнавстві, але й як
культурну практику, то її теоретичною основою буде виступати прикладна
культорологія, предметом вивчення якої є дозвілля як форма діяльності у вільний
час. Дозвіллєва діяльність виконує важливі для суспільства та особистості
соціокультурні функції, головними з яких є рекреаційна й культуротворча. Реалізація
цих функцій натепер не можлива без застосування сучасних методик і технологій
організації культурно-дозвіллєвих практик. Однією з найефективніших нам
вбачається практика організації дозвілля у вигляді Шоу-музеїв. Вона поєднує в
собі найрізноманітніші форми і культурне наповнення діяльності людини у вільний
час і виступає каталізатором культурно-рекреаційних процесів. Отже, у курсовій
роботі, ми будемо розглядати системні підходи до організації Шоу-музею.
На початку ХХІ
ст. організація відпочинку набула величезних масштабів розвитку. Необхідність
відновлення фізичних і духовних сил, які людина втрачає в процесі трудової
діяльності і повсякденного спілкування, сприяє зростанню заходів з метою
відпочинку. Молодь і підлітків приваблює активний відпочинок – спорт, танці,
розваги, людей старшого віку – екскурсії, культурно-видовищні заходи,
розважальна гастрономія. Але завжди обов'язковою умовою дозвіллєвої діяльності
в період відпочинку для людини є її незвичайність, несхожість на те, чим вона
займається у своєму повсякденному житті, святковість, емоційне переключення.
Саме тому зарубіжні спеціалісти –дозвіллєзнавці ввели в практику термін
«amusements» (розваги), під яким об'єднали кілька видів діяльності людини в
період відпочинку, крім суто розважальної: пізнавальну, спортивно-оздоровчу,
соціокультурну та ін.
Однією з функцій дозвілля була також визначена холістична
– здатність вносити різноманітність і радість у повсякденне життя людини,
створювати атмосферу свята. Холістичний характер дозвіллєвої діяльності людини
зумовив появу й терміна «animation» (анімація) – оживлення. Анімація – це
діяльність з розробки та здійснення спеціальних програм проведення вільного
часу. Анімація – це оживлення відпочинку й організація безпосередніх вражень
від особистої участі у заходах.
В
даній роботі фахівці Центру дитячо-юнацької творчості Наталія Кравцова
та Олег Балабан висвітлюють тенденції в галузі дозвілля, нову
методологічну базу, що пропонується в
частині про практичне застосування технології «Шоу-музей», інноваційну складову в організації навчально-виховної роботи закладу позашкільної освіти, що збагачує рекреацію та культурний розвиток
вихованців ПНЗ. Також пропонується своєрідна модель комплексного відпочинку,
сутність якого полягає в поєднанні активних-пасивних, культротворчих і комунікативних
форм спеціально організованої дозвіллєвої діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий