воскресенье, 7 февраля 2016 г.

Актуальність та мета використання технології "Шоу-музей" в ПНЗ

Серед розмаїття сучасних інноваційних технологій, що запроваджуються у закладах позашкільної освіти, існують такі, які перебувають у декількох площинах сприйняття. Однією з них є – «Шоу-музей», де без наукоємного та високотехнологічного потенціалу створюється ефект занурення у запропоновану дійсність.

Кожна нова галузь знань, особливо якщо вона має прикладний характер, потребує розробки теоретичного підґрунтя. Не винятком є і технологія Шоу-музею в позашкільних навчальних закладах. Якщо розглядати запропоновану технологію не лише як нову течію в дозвіллєзнавстві, але й як культурну практику, то її теоретичною основою буде виступати прикладна культорологія, предметом вивчення якої є дозвілля як форма діяльності у віль­ний час. Дозвіллєва діяльність виконує важливі для суспільства та особистості соціокультурні функції, головними з яких є рекреаційна й культуротворча. Реа­лізація цих функцій натепер не можлива без застосування сучасних методик і технологій організації культурно-дозвіллєвих практик. Однією з найефективні­ших нам вбачається практика організації дозвілля у вигляді Шоу-музеїв. Вона поєднує в собі найрізноманітніші форми і культурне наповнення діяльності людини у вільний час і виступає каталізатором культурно-рекреаційних процесів. Отже, у курсовій роботі, ми будемо розглядати системні підходи до організації Шоу-музею.


На початку ХХІ ст. організація відпочинку набула величезних масштабів розвитку. Необхідність відновлення фізичних і духовних сил, які людина втрачає в процесі трудової діяльності і повсякденного спілкування, сприяє зростанню заходів з метою відпочинку. Молодь і підлітків приваблює активний відпочинок – спорт, танці, розваги, людей старшого віку – екскурсії, культурно-видовищні заходи, розважальна гастрономія. Але завжди обов'язковою умовою дозвіллєвої діяльності в період відпочинку для людини є її незвичайність, несхожість на те, чим вона займається у своєму повсякденному житті, святковість, емоційне переключення. Саме тому зарубіжні спеціалісти –дозвіллєзнавці ввели в практику термін «amusements» (розваги), під яким об'єднали кілька видів діяльності людини в період відпочинку, крім суто розважальної: пізнавальну, спортивно-оздоровчу, соціокультурну та ін.

Однією з функцій дозвілля була також визначена холістична – здатність вносити різноманітність і радість у повсякденне життя людини, створювати атмосферу свята. Холістичний характер дозвіллєвої діяльності людини зумовив появу й терміна «animation» (анімація) – оживлення. Анімація – це діяльність з розробки та здійснення спеціальних програм проведення вільного часу. Анімація – це оживлення відпочинку й організація безпосередніх вражень від особистої участі у заходах.

В даній роботі фахівці Центру дитячо-юнацької творчості Наталія Кравцова та Олег Балабан висвітлюють тенденції в галузі дозвілля, нову методологічну базу, що пропонується  в частині про практичне застосування технології «Шоу-музей», інноваційну складову в організації навчально-виховної роботи  закладу позашкільної освіти, що  збагачує рекреацію та культурний розвиток вихованців ПНЗ. Також пропонується своєрідна модель комплексного відпочинку, сутність якого полягає в поєднанні активних-пасивних, культротворчих і комунікативних форм спеціально організованої дозвіллєвої діяльності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий